Porovnanie Arsenalu 2013/14 a 2014/2015

James McNicholas

Arsenal sa uvelebil na druhej pozícii potom, čo zaznamenal ôsmu ligovú výhru v rade a je jediným potenciálnym vyzývateľom Chelsea v boji o titul.

Avšak, preháháňali by sme, ak by sme povedali, že bol Arsenal túto sezónu v skutočnom boji o titul. Po katastrofálnom úvode do sezóny sú Gunners od Vianoc na dobrej ceste na vrchol, aj keď nikdy nevypadali ako vierohodný šampión.

Potom, čo Arsenal strávil na špici EPL v sezóne 2013/14 viač času ako ktorýkoľvek iný tím, vynára sa otázka, či vôbec v tejto sezóne urobil nejaký pokrok. Aby sme sa dostali veci na koreň,  v nasledujúcich riadkoch rozoberiem pár štatistík.

Súčasná víťazná šnúra je lepšia ako čokoľvek, čo dokázali minulú sezónu (v EPL). Víťazstvo na Turf Moor znamená, že dosiahli 8 výhier za sebou, pričom v sezóne 2013/14 sa im nepodarilo vyhrať viac ako 5 zápasov v rade. V skutočnosti, naposledy sa takáto šnúra Arsenalu podarila v roku 2004 – v sezóne Invincibles.

Ich celkový zápis z minulej sezóny činí 24 výhier, 7 remíz a 7 prehier. Arsenal je na najlepšej ceste túto bilanciu až záhadne zopakovať. Do konca sezóny chýba pol tucet zápasov a Arsenal do tejto chvíle vyhral 20, remízoval 6 a prehral 6 z celkových 32 odohratých kôl. Ich podiel výhier v oboch sezónach je identický 63 %.

Avšak, môžeme nájsť aj určité markantné rozdiely. Minulosezónny boj o titul bol v prvom rade založený na až prekvapivo nepriepustnej defenzíve. Udržali 17 čistých kont a Wojciech Szczesny sa spolu s Petrom Čechom podelili o zlatú rukavicu. Celkovo udržali čisté konto v pozoruhodných 45 percentách zápasov. V tejto sezóne je zatiaľ Arsenal na úrovni 34 % a aby dorovnal zápis z minulej sezóny, musel by udržať čisté konto v každom zo zvyšných 6 zápasov.

Rozdiel je pravdepodobne spôsobený absenciou Laurenta Koscielneho v prvej časti sezóny. Jeho spolupráca s Perom Mertesackerom bola základným kameňom boja o titul počas sezóny. Bez Koscielneho Arsenal len márne hľadal stabilitu v obrannej štvorici.

Hoci nebol Arsenal tak vyrovnaný v defenzívnej činnosti, čísla dokazujú, že bolo vzrušujúcejšie ho sledovať smerom dopredu. Ligovú sezónu 2013/14 skončili so 68 strelenými gólmi a so súčasnými 62 gólmi sú na dobrej ceste tento zápis prekonať. Doteraz strelil Arsenal v priemere 1,97 gólu na zápas v porovnaní s minulou sezónou, keď to bolo 1,79 streleného gólu na 1 zápas.

To však nie je prekvapením. V minulej sezóne Arsenal spoliehal hlavne na góly Oliviera Girouda. V tejto sezóne má naviac Oli podporu Alexisa Sancheza a Dannyho Welbecka. Akonáhle si Mesut Ozil zvykol na hru v Anglicku, útočnú hru Arsenalu to okamžite posunulo na iný level.

Ak berieme do úvahy čisto len výsledky, obe sezóny môžu vypadať veľmi podobne. Avšak Arsenal tieto výsledky zbieral v úplne odlišnom slede. V sezóne 2013/14 mali dobrý začiatok, dostali sa na čelo a zotrvali tam do Nového roka. Táto sezóna bola opačná. Arsenal sa trápil na začiatku a dostal sa do formy práve po Novom roku, keď sezóna začala vrcholiť.

Takisto markantný je aj rozdiel v štýle – Wenger buduje tím s väčšou útočnou variabilitou. Aj tým sa dá čiastočne zdôvodniť pomalší štart do sezóny. Zabralo nejaký čas, kým sa Wengerovi podarilo implementovať jeho nový prístup. Ďalší rok už takéto ospravedlnenie nebude možné.

/bleacherreport.com/

 

Komentáře

  1. jannes (karma: 0) #1

    No vystihol to, minulý rok sme prehrali ten boj o titul v závere, tento rok to vyzerá, že sme ho prehrali kvôli úvodu. Dovolím si ale tvrdiť, že to bolo ale hlavne spôsobené zraneniami, či na konci roka alebo na začiatku.
    Čelski vďaka vybudovanému náskoku a nášmu zaspatému úvodu ročníka môže byť viac menej kľudná, teraz z tých bodov čo nám chýbajú ona ťaží. Je to škoda, keď si zoberiete do úvahy ako dobre teraz hráme. Treba ale tak vydržať celú sezónu alebo si teda vybudovať vysoký náskok a „len“ ho udržiavať. PL je neskutočne náročná a ten kto ju sleduje musí vedieť, že to je najlepšia a najnáročnejšia liga na svete.

  2. peters951 (karma: 0) #1

    Z celeho clanku by sme si mali zobrat jedno : Ďalší rok už takéto ospravedlnenie nebude možné. Takze vieme co ocakavat dalsiu sezonu, kvalitny start ako dva roky dozadu a koniec ako tuto sezonu a boj o titul az do uplneho zaveru EPL. Vsetko menej bude po tychto dvoch sezonach pre mna neuspech ked vidim aky ma tento tim potencial ked sa dari, ale aj prelomit to ked sa nedari.

  3. felippeon (karma: 0) #1

    [quote name=“Gundinho“]My jsme většinu minulého ligového ročníku vedli ligu? Úplně se mi to vypařilo z hlavy, když jsme opět skončili na nedostatečném 4. místě. Já si z minulé sezony nesu hlavně ty obrovské výprasky(6:3, 5:1, 6:0, 3:0) místo toho pozitivního. :sigh:[/quote]
    Počet dní, ktoré strávili jednotlivé tímy na čele EPL v sezóne 2013/14:

    Arsenal 128
    Chelsea 64
    Liverpool 59
    Manchester City 15
    Manchester United 2

  4. Bangbang (karma: 0) #1

    zajímavý článek.
    souhlasím s tím, že začátek sezony byl hodně ovlivněn absencí Kose – osobně si myslím, že obrana propadala hlavně kvůli této ztrátě a že to nebylo až tak o Vojtovi nebo Perovi.
    škoda, že se sezony počítají podzim/jaro, protože kdyby se počítaly jako kalendářní rok, docela by mě zajímalo, kde bychom za rok 2013 byli – skvělé jaro nakopnuté výpraskem od Bayernu a naprosto úžasný podzim…

  5. Bangbang (karma: 0) #1

    a navíc mě fascinuje, jak se stejné věci u různých týmu hodnotí rozdílně.
    zatímco arsenal se na absenci hráčů vymlouvá nebo tato není brána v potaz, bavíme-li se o výsledcích, u bayernu včera se to omílalo horem dolem.
    ona absence kose, ozila, girouda, debuchyho (byl č.1 na pravém kraji), ramseyho by zamávala s každým týmem. je úžasné, že jsme ale ani přesto neztratili kontakt s TOP4.

  6. Bangbang (karma: 0) #1

    a stojím za Arsenem a doufám, že minimálně dodrží současnou smlouvu. když se podíváte na výsledky arsenalu pod jeho vedením, ano, nemáme poháry a trofeje, ale na rozdíl od ostatních týmu jsme pořád nahoře a nezažíváme vzlety a pády a la man u, reds, bayern, dortmund, milán apod…
    arsenovi prodávali rok co rok 2 – 3 klíčové hráče týmu a i přesto zůstával s týmem v top4, každý rok liga mistrů apod. sice to nikdy nevytáhnul úplně až na vrchol, ale budování týmu prostě chce čas. a on to nikdy nevzdal!!!
    COYG
    IN AW I TRUST

  7. avp (karma: 0) #1

    [quote name=“Bangbang“]a stojím za Arsenem a doufám, že minimálně dodrží současnou smlouvu. když se podíváte na výsledky arsenalu pod jeho vedením, ano, nemáme poháry a trofeje, ale na rozdíl od ostatních týmu jsme pořád nahoře a nezažíváme vzlety a pády a la man u, reds, bayern, dortmund, milán apod…
    arsenovi prodávali rok co rok 2 – 3 klíčové hráče týmu a i přesto zůstával s týmem v top4, každý rok liga mistrů apod. sice to nikdy nevytáhnul úplně až na vrchol, ale budování týmu prostě chce čas. a on to nikdy nevzdal!!!
    COYG
    IN AW I TRUST[/quote]
    Dodrzi, tedy, doufam v tom, preju si to, protoze v kvetnu 2017 by mohl byt Thierry uz pripraveny 🙂

  8. Hroch (karma: 0) #1

    [quote name=“avp“][quote name=“Bangbang“]a stojím za Arsenem a doufám, že minimálně dodrží současnou smlouvu. když se podíváte na výsledky arsenalu pod jeho vedením, ano, nemáme poháry a trofeje, ale na rozdíl od ostatních týmu jsme pořád nahoře a nezažíváme vzlety a pády a la man u, reds, bayern, dortmund, milán apod…
    arsenovi prodávali rok co rok 2 – 3 klíčové hráče týmu a i přesto zůstával s týmem v top4, každý rok liga mistrů apod. sice to nikdy nevytáhnul úplně až na vrchol, ale budování týmu prostě chce čas. a on to nikdy nevzdal!!!
    COYG
    IN AW I TRUST[/quote]
    Dodrzi, tedy, doufam v tom, preju si to, protoze v kvetnu 2017 by mohl byt Thierry uz pripraveny :-)[/quote]
    osobne si myslím že on ju ešte aj predĺži.. inak čo sa týka článku nie je mu čo vytknúť z mojej strany..

  9. dave (karma: 0) #1

    [quote name=“avp“][quote name=“Bangbang“]a stojím za Arsenem a doufám, že minimálně dodrží současnou smlouvu. když se podíváte na výsledky arsenalu pod jeho vedením, ano, nemáme poháry a trofeje, ale na rozdíl od ostatních týmu jsme pořád nahoře a nezažíváme vzlety a pády a la man u, reds, bayern, dortmund, milán apod…
    arsenovi prodávali rok co rok 2 – 3 klíčové hráče týmu a i přesto zůstával s týmem v top4, každý rok liga mistrů apod. sice to nikdy nevytáhnul úplně až na vrchol, ale budování týmu prostě chce čas. a on to nikdy nevzdal!!!
    COYG
    IN AW I TRUST[/quote]
    Dodrzi, tedy, doufam v tom, preju si to, protoze v kvetnu 2017 by mohl byt Thierry uz pripraveny :-)[/quote]

    To s Thierrym myslis vazne?Bojim sa,ze vtedy by len zacal uplny upadok.Vobec by som mu neveril.Po Wengerovi v roku 2017 to chce poriadny kaliber typu Pepek,Klopp a nie zaciatocnika,ktory nema ziadne skusenosti s Top trenovanim.

  10. avp (karma: 0) #1

    [quote name=“dave“]
    To s Thierrym myslis vazne?Bojim sa,ze vtedy by len zacal uplny upadok.Vobec by som mu neveril.Po Wengerovi v roku 2017 to chce poriadny kaliber typu Pepek,Klopp a nie zaciatocnika,ktory nema ziadne skusenosti s Top trenovanim.[/quote]
    Ano, myslim to smrtelne vazne, Titi je par tydnu od trenerske licence a ma dalsi dva roky v klubu po boku treneru a staffu napric celym spektrem ziskavat zkusenosti. A jsem moc rad, ze zminujes zrovna Pepeho, vekem, i tim, jak vstoupili co se trenerstvi tyce zpet do svych srdcovych klubu jsou si s Titim dosti podobni. Porad nechapu, proc by Thierry nemohl od pristiho roku trenovat nektery z mladeznickych tymu a za dva roky sedet na lavicce.

  11. Lucabrasi (karma: 0) #1

    Pár vyhraných zápasů po sobě je jen chabá náplast na nevyrovnané výkony v této sezoně. Samozřejmě obhájení FA Cupu, pokud se podaří, bude velký úspěch. Jenže ještě zbývají dva zápasy ve wembley a tam se může stát cokoliv, viz penalty a otočení z 0:2 minulý rok. Je zvláštní, že najednou máme formu a jde to. Zranění a nerozehranost jsou výmluvy a je mi z nich špatně. Už jedenáct let jsme nedokázali jednu jedinou sezonu vydržet v konzistenci a být konkurentem v lize. Je teda divný, že manažer nedokázal za jedenáct let sestavit sehraný tým. Pokud to ani tu příští nezvládne, a že hráče na to má, pochybuji o jeho budoucnosti.

  12. Bangbang (karma: 0) #1

    to Lucabrasi
    zkus si postavit dům, když ti z něho vždycky někdo vezme základní kameny – jasně nahradíš je jinými, ale musíš je do konstrukce opět zapracovat…

    to avp
    neuznávám rovnici skvělý hráč = skvělý trenér. nefunguje vždy. spíš to bývá naopak, že nejlepší trenéři nebývají z hvězd týmů… mám titiho ráda, ale uvidíme, co bude za 2 roky…

  13. avp (karma: 0) #1

    [quote name=“Bangbang“]
    to avp
    neuznávám rovnici skvělý hráč = skvělý trenér. nefunguje vždy. spíš to bývá naopak, že nejlepší trenéři nebývají z hvězd týmů… mám titiho ráda, ale uvidíme, co bude za 2 roky…[/quote]
    Take v tomto pripade neberu Titiho jako hvezdu, ktera by si mela dotycnou pozici automaticky zaslouzit, ale jakozto hrac s kanonem na spravnem miste, srdcem navzdy uchovanym v klubu na tuto pozici z meho pohledu patri. A to, ze k ni miri, ci spise by rad, aby se mu tento sen splnil, v tomto smeru uz kroky podnika. A pokud to bude Arsenal, jedine dobre.

  14. mc1897 (karma: 0) #1

    [quote name=“Bangbang“]zajímavý článek.
    souhlasím s tím, že začátek sezony byl hodně ovlivněn absencí Kose – osobně si myslím, že obrana propadala hlavně kvůli této ztrátě a že to nebylo až tak o Vojtovi nebo Perovi.
    škoda, že se sezony počítají podzim/jaro, protože kdyby se počítaly jako kalendářní rok, docela by mě zajímalo, kde bychom za rok 2013 byli – skvělé jaro nakopnuté výpraskem od Bayernu a naprosto úžasný podzim…[/quote]
    Kalendarny rok 2013 by sme vyhrali, takisto zatial 2015, za 2014 by sme boli asi tak 6.ty.

  15. jannes (karma: 0) #1

    to Lucabrasi:
    Zranenia a nerozohranosť nie sú výhovorky to je proste fakt. Zober si Yayu Tourého, vypadol im zo zostavy a odvtedy to ide s nimi dolu vodou. ManU od odchdou Fergieho prebudovávajú svoj tým a ako to vyzerá. Čelski pár rokov dozadu to isté – tieto tímy majú ale tú výhodu, že majú neobmedzený rozpočet nie ako my. Preto keď im niekto po sezóne vypadol dokázali ho rýchlo nahradiť lebo jednoducho preplatili konkurenciu. My sme tú možnosť nemali. To nie sú výhovorky ono to tak proste je. Tieto posledné dve sezóny ale ukazujú, že postupne sa týmto tímom dokážeme vyrovnať.
    A ono to tak možno nevyzerá, ale zapracovanie jedného dvoch hráčov, prípadne zohranosť nejaké obdobie aj trvá nie je to zo dňa na deň, z mesiaca na mesiac.
    Ja sa na to nepozerám ako na výhovorky.

  16. Bangbang (karma: 0) #1

    to Lucabrasi
    tak oni se taky nekupovali všichni najednou
    aršavka, když jsme ho kupovali, byl za kometu mistrovství a ze začátku spojení aršavin/arsenal fungovalo
    a šamak – když byl zraněnej RvP, tak nám vyhrál docela dost bodů
    ono to není lehké, přemluvit druhý klub a hráče, aby šel k nám za menší peníze, když ten ví, že může přijít man c nebo chelsea, barca apod…. viz hazard, suarez apod…. aby hráč přestoupil, musí souhlasit 4 strany – oba kluby, hráč a jeho manažer!!!

  17. Mandinho44 (karma: 0) #1

    To lucabras:
    Priznam se, ze tvemu hate nerozumim. Tym je tam, kde je. Proc sme druzi musi vedet nejlepe hraci a pak trener. Pokud se to nekomu nelibi, ma na to pravo. Ale kritizovat nakup hracu, kteri se kvalitativne neosvedcili, na ukor jinych, ktere sme mohli mit, je ubohe. Nikdo z nas nevi, jak to mohlo byt a v takovychle argumentech je az moc kdyby kdyby. Nikdo z nas nema patent na vyber spravnych hracu. Kdyby ty sam ano, urcite bys ted s nama tady neztracel cas. 😀
    Ostatne nikdo z nas, dikybohu, neni ten, kdo je za to zodpovedny a ja se sklanim pred AW uz jen proto, ze tuto zodpovednost porad nese na svych bedrech…

  18. mc1897 (karma: 0) #1

    [quote name=“Lucabrasi“]To jannes:
    Ano rozpočet beru, jsou týmy co mají vice peněz. Přesto to nejsou penize co nam prohrávají zapas se stoke nebo doma s monakem. Navíc mi nepřijde rozumný koupit gervinha, chamakha a arshavina misto jednoho top hráče o kterém se ví že umí hrát fotbal.[/quote]
    Arshavin a aj Gerv tu boli relativne v slusnej forme, timu urcite pomohli, keby si spomenul Squillacciho nepoviem. A nemozes ich predsa zrovnavat s Mesutom alebo Alexisom. Navyse AA23 prve dve sezony, a este aj tu sezonu co zlozil Barcu golom na 2:1 bol velmi dobry kauf.
    Posledneho z trojice co sa ti nepozdava, Chamakha sme ani nekupili ale podpisali ako volneho hraca, takze fakt nezmysly.

  19. mc1897 (karma: 0) #1

    [quote name=“Lucabrasi“]bangbang: no ale když se chce tak to jde, viz mesut a alexis.

    mandinho: moje komentáře přece nejsou hate, nejsou nenávistný, já jen tak žbrblám.

    mc1897: k čemu nám ty hráči pomohli? nemůžu si nějak vzpomenout. Marouane přece u nás nehrál zadarmo, takže to není nesmysl.[/quote]

    No napriklad ku krasnemu zapasu 4:4 na Anfielde, k porazke 2:1 FC DNA, k 1:6 na Evertone, k 6:1 so Sotonom, k tomu ze sme najkonzistenejsie muzstvo PL v 21.storoci, boli sme 17x za sebou v CL, 17x za sebou v osemfinale CL, etc..

    A pisal si ze sme „kupili o.i. Chamakha“ a miesto neho a AA23 sme mohli „kupit“ top playera. No povedz mi ktoreho top playera mame podpisat ako volneho, aby splnal tvoje kriteria (bude lepsi ako ti traja).

  20. gooner253 (karma: 0) #1

    to [b]avp[/b] a [b]dave[/b]. Podľa toho čo som našiel na nete Pep trénoval rok Béčko Barcy a potom išiel hneď trénovať Ačko. Neviem o tom žeby v tom čase FCB zaznamenala nejaký útlm. Keďže sa to takto podarilo Guardiolovi, prečo by to nemohol Henry zvládnuť tiež? Thierry mi príde ako veľmi inteligentný človek a je jasné, že chce trénovať AFC + AW ak odíde tak bude mať nástupcu určite vyriešeného pretože AW rieši veci dlhodobo. Len čas ukáže ale myslím si, že Thierry po Arsenovi je celkom pravdepodobný scenár.

    edit: Guardiola dokonca v prvej sezóne s Ačkom FCB vyhral treble…

Napište komentář

Musíte být pro přidání komentáře.